Aktualności
Szkoła
Info dla uczniów
Wydarzenia
Konkursy Ogólnopolski Konkurs CEA Kursy Przesłuchania CEA Koncerty „Miodowa Jesień” Elsner Coro Seminarium dla chórmistrzów Współpraca z Bard College (USA) Współpraca z R. Schumann Hochschule Düsseldorf (Niemcy) Koncerty dla uczniów Szkoły Specjalnej nr 109 Koncert w ramach 40. Marschner Festival Hinterzarten Dzień Edukacji Muzycznej 2017
Galeria Info dla nauczycieli Kontakt Linki Archiwum Jubileusz 70

 

IV OGÓLNOPOLSKIE SEMINARIUM
DLA CHÓRMISTRZÓW

"Edukacja i wykonawstwo"

 

Sobota, 7 października 2017 roku

ZPSM NR 1, Warszawa, ul. Miodowa 22 c

 

Zespół Państwowych Szkół Muzycznych Nr 1 w Warszawie wraz z Centrum Edukacji Artystycznej mają zaszczyt zaprosić chórmistrzów szkół muzycznych
I i II stopnia oraz nauczycieli muzyki zainteresowanych chóralistyką do udziału
w IV Ogólnopolskim Seminarium dla chórmistrzów p.t. „Edukacja i wykonawstwo”. Autorem i koordynatorem projektu jest prof. Katarzyna Sokołowska.
W programie seminarium znajdą się wykłady, pokaz pracy z chórem dziecięcym, ćwiczenia z udziałem słuchaczy.

 

Udział w seminarium w charakterze wykładowców potwierdzili:

prof. dr hab. Jolanta Szybalska-Matczak (Akademia Muzyczna im. Karola Lipińskiego),

prof. dr hab. Aleksandra Paszek-Trefon (Akademia Muzyczna im. Karola Szymanowskiego w Katowicach),

dr hab. Benedykt Odya (Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy)

oraz dr Dorota Wojnowska (Poznańska Szkoła Chóralna im. Jerzego Kurczewskiego).

 

Kompozytorka młodego pokolenia - mgr Anna Rocławska-Musiałczyk
– zaprezentuje swoje utwory przeznaczone dla chórów dziecięcych.
W ramach imprezy planowany jest kiermasz wydawnictw nutowych.

 

Seminarium odbędzie się 7 października 2017 roku, sobota, w godz. 9.30 – 16.30 w Sali Koncertowej ZPSM Nr 1 w Warszawie, ul. Miodowa 22 c.
Zgłoszenia przyjmujemy do 4 października 2017 roku.
Wpisowe wynosi 30 zł.

 

 

INFORMACJE DODATKOWE:
1.    Osoby biorące udział w Seminarium otrzymają zaświadczenie.
2.    Dla nauczycieli szkół muzycznych I i II stopnia uczestnictwo bezpłatne
       (za okazaniem przy rejestracji zaświadczenia o zatrudnieniu w takiej szkole).
3.    Opłata dla pozostałych uczestników Seminarium (studenci, dyrygenci
       w Domach Kultury, dyrygenci Śpiewającej Polski itp.), wynosi 30 zł.

4.    Organizatorzy zapewniają materiały szkoleniowe oraz poczęstunek.
5.    Zgłoszenia wraz z wpłatą za udział prosimy przesyłać do 4 października
       2017 r. mailem na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
       lub pocztą na adres ZPSM Nr 1, ul. Miodowa 22 c, 00-246 Warszawa.
6.    Opłaty prosimy przesyłać na konto Fundacji z dopiskiem „Seminarium”:
       Fundacja im. Józefa Elsnera
       ul. Miodowa 22 c, 00-246 Warszawa
       93 1160 2202 0000 0000 2831 1975

 

Karta zgłoszenia.pdf

 

Plakat

 

KONTAKT :
Zespół Państwowych Szkół Muzycznych Nr 1 w Warszawie
Ul. Miodowa 22 c
00-246 Warszawa
Tel. 22 831 16 23
Fax: 22 831 54 63
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Strona internetowa: www.miodowa.edu.pl

 

 

 

 

 

 


 

 

 

3sem top

 

III OGÓLNOPOLSKIE SEMINARIUM
DLA CHÓRMISTRZÓW

"Edukacja i wykonawstwo"

 

Zespół Państwowych Szkół Muzycznych Nr 1 w Warszawie we współpracy
z Fundacją im. Józefa Elsnera oraz Centrum Edukacji Artystycznej zorganizował, już po raz trzeci, Ogólnopolskie Seminarium dla Chórmistrzów. Spotkanie nauczycieli muzyki i dyrygentów chórów szkół muzycznych z całej Polski odbyło się 8 października 2016 r. w siedzibie naszej szkoły.

 

Wykładowcy tegorocznej edycji seminarium zaprezentowali ciekawe zagadnienia:

 

dr hab. Monika Zytke, dyrygent i aranżer, dyrektor Instytutu Muzyki Akademii Pomorskiej w Słupsku przedstawiła temat „Zapis nutowy – czy zawsze niezbędny? Forma otwarta w pracy z zespołem”. Partytura w dzisiejszym rozumieniu to wynalazek stosunkowo niedawny. Zapis kompletny, jakim dysponujemy dziś, ze szczegółowymi wskazaniami nie tylko co do wysokości dźwięku i czasu jego trwania, ale dynamiki, frazowania, artykulacji itd. nie obowiązywał od zawsze. Również w dzisiejszych czasach istnieje wiele gatunków (jazz, muzyka etniczna, tradycyjna, eksperymentalna),  w których nie dysponujemy pełną partyturą i tak naprawdę do dyrygenta należy zarówno część strony aranżacyjnej (rozpisanie głosów, wybór instrumentarium), jak i zbudowanie formy.

 

dr Marcin Łukasz Mazur - chórmistrz, pedagog, kompozytor i wydawca muzyczny, od początku kariery artystycznej specjalizuje się w prowadzeniu chórów dziecięcych i młodzieżowych. Wystąpienie Marcina Łukasza Mazura - „Dobór repertuaru w pracy z chórem dziecięcym a cappella” - składało się
z trzech bloków: kryteria doboru repertuaru i ich znaczenie dla funkcjonowania zespołu, przykłady utworów z repertuaru Grodziskiego Chóru Bogorya oraz przedstawienie wybranych utworów z własnej twórczości kompozytorskiej.

 

prof. dr hab. Iwona Melson – chórmistrz, dyrygent Śląskiego Chóru Górniczego POLONIA HARMONIA  w Piekarach Śl.,  nauczyciel akademicki w Katedrze Chóralistyki Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach zaprezentowała wykład na temat „Postawa dyrygenta i jej wpływ na kształtowanie kultury osobistej i muzycznej chórzystów”. Treści wystąpienia stanowiły próbę odpowiedzi na pytanie w jaki sposób osobiste, warsztatowe
i muzyczne zachowania dyrygenta powinny prawidłowo oddziaływać na uczniów – śpiewaków, tworzących chór dążący do koncertowego zaprezentowania wypracowanej wspólnie interpretacji utworu.

 

prof. dr hab. Katarzyna Sokołowska – chórmistrz, dyrygent Chóru Żeńskiego PSM II st. im. J. Elsnera (Elsner Coro) w Warszawie, nauczyciel akademicki na Wydziale Edukacji Muzycznej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy swoje wystąpienie poświęciła muzyce chóralnej przeznaczonej dla dzieci. Wykład z prezentacją multimedialną, ilustrowany nagraniami kompozycji („Utwory chóralne w repertuarze chórów dziecięcych z towarzyszeniem instrumentów perkusyjnych”) ukazał fragment interesującego obrazu muzyki chóralno-perkusyjnej na przykładzie utworów adresowanych do młodych wykonawców.

 

Plakat.pdf

 

3sem 1 3sem 2
3sem 3 3sem 4

 

 

zobacz więcej zdjęć...

 

 


 

 

 

 

sem top

II OGÓLNOPOLSKIE SEMINARIUM
DLA CHÓRMISTRZÓW

 

"Edukacja i wykonawstwo"

 

Druga edycja Ogólnopolskiego Seminarium dla Chórmistrzów odbyła się 10 października 2015 w Sali koncertowej „Dużej Miodowej”. W tym roku cieszyliśmy się obecnością trzech znakomitych wykładowców  - dr hab. Bogumiły Tarasiewicz, prof. Uniwersytetu Zielonogórskiego, dr hab. Aleksandry Gruczy-Rogalskiej
z Akademii Muzycznej w Gdańsku oraz prof. Piotra Sutta reprezentującego Akademię Muzyczna w Łodzi i Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Tak jak w ubiegłym roku dopisała liczna grupa słuchaczy – studentów, nauczycieli, chórmistrzów z całej Polski.

 

Koncepcja tegorocznego Seminarium bazowała na pracy warsztatowej, dlatego
w metodycznym spotkaniu z muzyką chóralną wzięli udział uczniowie PSM II st, im. J. Elsnera – chór dziewczęcy i głosy męskie. W lekcji pokazowej, której głównym zagadnieniem była „melodia rytmu” z ogromnym entuzjazmem i radością uczestniczyli prawie wszyscy słuchacze. Wszystkie prezentacje i wystąpienia spotkały się z ogromnym zainteresowaniem uczestników Seminarium.
Miłą tradycją naszych spotkań jest kiermasz płyt, nut i książek. Wartościowe
i potrzebne w pracy nauczyciel-chórmistrza materiały zaprezentowały  wydawnictwa: Triangiel, Dux, Universitas.
II Ogólnopolskie Seminarium dla Chórmistrzów zostało zorganizowane przez Zespół Państwowych Szkół Muzycznych Nr 1. Głównym współorganizatorem
było Centrum Edukacji Muzycznej.

 

Organizatorzy składają serdeczne podziękowania za pomoc i wsparcie Polskiemu Wydawnictwu Muzycznemu oraz Wydziałowi Edukacji Muzycznej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.

 

plakat.pdf

 

sem 1 sem 2
sem 3 sem 4

 

 zobacz więcej zdjęć...

 

 


 

 

sem chor top

 

OGÓLNOPOLSKIE SEMINARIUM DLA CHÓRMISTRZÓW

 

"Edukacja chóralna w świetle reformy

szkolnictwa muzycznego"

11 października 2014 odbyło się zorganizowane przez Centrum Edukacji Artystycznej i Zespół Państwowych Szkół Muzycznych Nr 1 w Warszawie  Ogólnopolskie Seminarium dla Chórmistrzów p.t. „Edukacja chóralna w świetle reformy szkolnictwa muzycznego”.

Autorem i koordynatorem projektu była prof. Katarzyna Sokołowska.

W Seminarium wzięły udział 94 osoby – chórmistrzowie i pedagodzy z całej Polski. W programie seminarium znalazły się wykłady, pokaz pracy z chórem dziecięcym, panel dyskusyjny na temat „Kierunki kształcenia dzieci na zajęciach chóru – w poszukiwaniu atrakcyjnych metod w nowoczesnej szkole”. W ramach imprezy odbyło się również otwarcie wystawy poświęconej Marianowi Sawie – znakomitemu kompozytorowi muzyki chóralnej, a także kiermasz wydawnictw nutowych Triangiel i PWM dla chórów dziecięcych i młodzieżowych oraz promocja najnowszych publikacji z dziedziny chóralistyki.

 

sem chor 1 sem chor 2
sem chor 3 sem chor 4

zobacz więcej zdjęć...

 

Grudzień 2017
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Absolwenci
IMAGE

skrzypek, solista, członek Lutosławski Quartet i Zehetmair Quartet, pedagog

“...Liceum Brzewskiego to ważne
dla mnie miejsce...”

IMAGE

Pianista  koncertujący w najlepszych salach świata:  Carnegie Hall w Nowym Yorku,  Festspielehaus w Salzburgu, Berliner Philharmoniker,  Concertgebouw w Amsterdamie,  i wiele innych;  prowadzi klasy mistrzowskie na świecie; propagator muzyki polskiej; Prezes stowarzyszenia pianistów –pedagogów EPTA Poland  oraz  Międzynarodowego Towarzystwa Muzyki Polskiej im Paderewskiego w Warszawie.

Jestem jednym z nielicznych, którzy ukończyli obie szkoły – „mała i dużą Miodową”. Jako uczeń spędziłem tu kilkanaście lat mojego życia i wspominam ten czas z sentymentem… To był mój drugi dom. Wspaniali nauczyciele, wspaniała atmosfera, wspaniałe koleżanki… i koledzy. Pamiętam pączki od Bliklego, które wszystkim uczniom fundował Artur Rubinstein,  ilekroć był w Warszawie. Tu przeżyłem moje pierwsze koncerty i wyjazdy zagraniczne. Być jako 10 –latek  w Paryżu na koncertach  to przeżycie którego się nie zapomina…  Tu po raz pierwszy koncertowałem pod dyrekcja Maestro Maksymiuka – prowadził on wtedy orkiestrę szkolną. Artystyczna atmosfera współpracy była zawsze najważniejszym elementem,  który do dziś wspominają wszyscy absolwenci na całym  świecie. Taka jest Miodowa i taką zostanie... 

IMAGE

altowiolista słynnego kwartetu smyczkowego Belcea, dyrygent, profesor londyńskiej Guildhall School of Music and Drama w Londynie

„Z wielką nostalgią wspominam moje lata w szkole na ulicy Miodowej. W wieku kilkunastu lat w młodym muzyku rodzą sie i krystalizują marzenia i plany związane z jego muzyczną przyszłością. Dzięki wspaniałym pedagogom i utalentowanym koleżankom i kolegom (z którymi przyjaźnie kwitną po dziś dzień...) moja szkoła była wspaniałym miejscem dla podsycania tych muzycznych pragnień... Z wielką radością wracam do mojej starej szkoły na spotkania z młodzieżą. "Miodowa" jest oazą muzycznego optymizmu i idealizmu. Daje wspaniały start młodym utalentowanym muzykom...”

IMAGE

pianista, pedagog

“...w naszej szkole panuje fantastyczna atmosfera sprzyjająca rozwojowi najlepszych...”

IMAGE

Koncertmistrz Orkiestry Filharmonii Narodowej,
Pedagog UMFC

"Zastanawiam się jak przez lata nauki gry na skrzypcach, której towarzyszyło wiele konkursów i występów, oraz jednoczesnym intensywnym życiu towarzyskim ze szkolnymi koleżankami i kolegami udało mi się czegoś nauczyć w innych dziedzinach (przedmiotach ogólnokształcących). Było to możliwe chyba tylko na Miodowej!"

IMAGE

Reżyser dźwięku, współwłaściciel wydawnictwa płytowego DUX (ponad 110 nagród zagranicznych, 47 Fryderyków)

Miodowa” … to mój czas „ wielkiej rzeźby”, tu nauczyłam się wszystkiego: walczyć z tremą egzaminacyjną i pić herbatę bez cukru (był na kartki), odpisywać na liściki miłosne (tak, tak, nie było wtedy SMSów) i podejmować odważne decyzje: nie będę przeciętną pianistką, spróbuję zostać reżyserem dźwięku ( a to dopiero!). Ale naprawdę „Miodowa” stała się „moja” po dyplomach obu moich synów: Aleksandra i Michała( „Tradition, tradition”). Kocham to miejsce!

 

IMAGE

kompozytor, dyrygent, wykładowca Uniwersytetu Muzycznego F. Chopina w Warszawie

..."Miodowa" przyniosła mi mnóstwo
inspiracji na całe życie, a także wielkie
przyjaźnie, które trwają do dziś...”

IMAGE

dziennikarz Programu 2 Polskiego Radia. Prowadzi "Poranek Dwójki”. Autor "Archiwalni” - czyli radiowego wehikułu czasu. Współpracuje z Teatrem Polskiego Radia. Laureat Grand Prix i Nagród za opracowanie muzyczne słuchowisk na festiwalu „Dwa teatry” w Sopocie. Absolwent „Miodowej” w klasie kontrabasu prof. Kazimierza Jendrysiaka. Uczył się też kompozycji w klasie prof. Sławomira Czarneckiego i dyrygentury w klasie prof. Katarzyny Sokołowskiej.
 
„Miodowa” to jedna z najlepszych rzeczy jakie spotkały mnie w życiu. To szkoła, z której nie chciałem wychodzić. Muzyki zacząłem się uczyć kiedy miałem 16 lat i pochłonęła mnie bez reszty. Nie poznałbym tego świata, gdyby nie genialni, mądrzy ludzie (dyrektorzy, nauczyciele, koledzy), których spotkałem na „Miodowej”. Cudowny, magiczny świat tworzony przez wspaniałych ludzi.

IMAGE

Tomasz Raff - bas, solista Opery Wrocławskiej

Miodowa to był wybór z przypadku, absolutny początek drogi artystycznej.
Spędziłem tu setki godzin, głównie na samotnych zmaganiach z odkrywanym w sobie instrumentem, ale pod wyrozumiałym, ciepłym i inspirującym okiem prof.A.K.Drabika - mojego pierwszego pedagoga, znającego mój głos "od podszewki". Poznałem każdy centymetr kwadratowy tutejszych ćwiczeniówek, smak pierwszych porażek i sukcesów. Powstałe tutaj plany i marzenia staram się teraz skutecznie realizować. "Miodowa" jest i pozostanie moim pierwszym artystycznym domem, do którego wracam i będę wracał, choćby tylko myślami. Tu wszystko się zaczęło.

Fundacja

Przy ZPSM nr 1 działa Fundacja im.

J. Elsnera, która prowadzi Instytut Muzyczny, ... więcej

Aktualności

Plan pracy ZPSM Nr 1 na rok 2017/2018

 

 czytaj więcej...

nagl zerowka

zaprasza na zajęcia umuzykalniające dzieci w wieku 3-6 lat.

więcej...